1. Jak wynająć sale na event?
  2. Jak kupić nieruchomość na Cyprze?
  3. Jak wyeksponować donice betonowe w przestrzeni miejskiej?
  4. Dlaczego warto zezłomować stary samochód?
  5. Pożyczki dla zadłużonych – czy to możliwe?
  6. Len, bawełna organiczna, bambus i Econyl – ubrania sportowe w zgodzie z naturą!
  7. Co wyróżnia wina gruzińskie spośród innych?
  8. Kiedy można starać się o alimenty?
  9. Czy można kupić lajki na facebooku?
  10. Jak oszacować ilość gruzu, który powstanie w czasie robót?
  11. Zabawki edukacyjne dla dzieci – jakie wybrać?
  12. Rożek dla niemowlaka – jak wybrać odpowiedni?
  13. Pierwsze oznaki łysienia
  14. Zdolność kredytowa – czym jest i co na nią wpływa?
  15. Badanie gęstości kości – na czym polega i kiedy się je wykonuje?
  16. Zapisy do przedszkola – kiedy należy zapisać dziecko do przedszkola?
  17. Czy suknia wieczorowa musi być długa?
  18. Karma dla kota – wybrać suchą czy mokrą?
  19. Ekspres do kawy – jak wybrać odpowiedni dla siebie?
  20. Zaburzenia snu – jak sobie z nimi radzić?
  21. Kiedy warto kupić dziecku złotą biżuterię?
  22. Jakie są rodzaje rozdzielnic elektrycznych?
  23. Co powinno znajdować się w nowoczesnej kuchni?
  24. Jak dopasować płytki do mebli w kuchni?
  25. W jakim wieku dziecko powinno spać samo?
  26. Jak obliczyć koszt ogrzewania mieszkania?
  27. Oświetlenie włoskie – co to jest i kiedy się sprawdza?
  28. Drewno na podłodze – czy to dobry pomysł?
  29. Przedłużanie włosow – jaka metoda jest najepsza?
  30. Jak podcinać kręcone włosy w domu?
  31. Laminacja brwi – na czym polega i jak długo się utrzymuje?
  32. Mezoterapia mikroigłowa – na czym polega i jakie daje efekty?
  33. Freeganizm – co to jest i na czym polega?
  34. Sauna na włosy – jakie efekty można uzyskać?
  35. Bataty z grilla – jak je zrobić i jak podawać?
  36. Infuzja tlenowa na twarz – jak działa i jakie są efekty?
  37. Farba do włosów na meblach – czym ją zmyć?
  38. Koło dwumasowe w aucie – do czego służy?
  39. Botoks na włosy – jak działa i dla kogo jest?
  40. Sześć powodów, dla których powinieneś kupić grill gazowy
  41. Zasłony i rolety: co musisz wiedzieć przed zakupem
  42. Czy warto zdecydować się na odkurzacz z filtrem wodnym?
  43. Jak przygotować ściany do malowania: Poradnik krok po kroku!
  44. Podłogi drewniane: warto wybrać naturalne drewno
  45. 10 sposobów na budowanie samoakceptacji
  46. Poznaj Lawendę: Przewodnik jak ją uprawiać i jak sprawić, by twój dom pachniał niesamowicie
  47. Jak używać szałwii: Przewodnik dla początkujących po korzyściach i zastosowaniach szałwii
  48. Rodzaje cukrzycy – przyczyny i objawy
  49. Jak prawidłowo nakładać krem do opalania na twarz – poradnik dla mężczyzn
  50. Jak utrzymać trawnik w dobrym stanie, gdy pogoda jest gorąca
  51. Jak dbać o ogród z tujami: Wskazówki i triki dla idealnej ekspozycji wiosennej
  52. Jak utrzymać świeżość sztucznych kwiatów na dłużej
  53. Jak dbać o róże w ogrodzie: Prosty i łatwy przewodnik
  54. Jak zrobić własne meble ogrodowe – pomysły i plany!
  55. Jak wybrać najlepszą trawę na podwórko – przewodnik
  56. 4 powody, dla których wertykulacja trawnika jest konieczna, aby uzyskać wspaniałą trawę
  57. Jak zrobić lekki makijaż na lato! Porady, o których musisz pamiętać!
  58. Sok z kapusty: Dlaczego powinieneś go pić, aby schudnąć?
  59. Jak pozbyć się pająków z domu: Przewodnik dla początkujących
  60. Jak urządzić strych: Przewodnik do projektowania przestrzeni najwyższej jakości
  61. Czy to już czas, by powiedzieć rodzicom o ciąży? – 6 sygnałów, które mogą wskazywać na „tak”!
  62. Jak odzyskać swoje konto na facebooku? Krótki poradnik krok po kroku
  63. Czy firmy kurierskie pracują w soboty? Sprawdź na czym polega praca kuriera!
  64. Co to jest tofu? Właściwości odżywcze i rodzaje tofu – poznaj najlepsze przepisy z tofu!
  65. Rak jelita grubego – profilaktyka, objawy, leczenie
  66. Architektura – studia, których ukończenie daje pracę… no właśnie, gdzie?
  67. Jak odpowiednio użytkować pióra do wycieraczek?
  68. Test NIPT w późnej ciąży – 4 powody, dla których warto wykonać nieinwazyjne badanie prenatalne
  69. Automatyzacja laboratorium – korzyści dla diagnostów czy pacjentów?
  70. Dlaczego sos tzatziki cieszy się tak dużą popularnością? 
  71. Mikrofon i kamera – najważniejsze elementy sprzętu do wideokonferencji
  72. Kwiaty, które nie potrzebują światła.Wybierz idealne gatunki roślin do ciem
  73. Jaki kolor elewacji wybrać do brązowego dachu? Inspiracje!
  74. Brzydki zapach w lodówce – jak się go pozbyć? Sprawdzone sposoby!
  75. Utracony węch i smak – co zrobić, żeby je odzyskać? Poradnik!
  76. Zespół (choroba) Cushinga – objawy, przyczyny, leczenie
  77. Manifestacja – co to jest? Jak manifestować swoje marzenia?
  78. Fit pizza z patelni to HIT – przepis!
  79. Programowanie neurolingwistyczne – co to jest NLP i na czym polega?
  80. Ananas na odchudzanie, czyli jak wykorzystać ananasa żeby schudnąć?
  81. Domowa maseczka nawilżająca na twarz – zrób to sam!
  82. One together forth
Koło dwumasowe w aucie – do czego służy?

Dwumasowe koło zamachowe to rodzaj koła zamachowego, które działa inaczej niż standardowe. Zawiera ono dwie masy, czyli segmenty koła zamachowego, wewnątrz jego obudowy. Dwumasowe koło zamachowe jest zazwyczaj stosowane w silnikach o wysokiej wydajności, gdzie koło zamachowe musi wytrzymać większe obciążenie niż zwykle.

Standardowe jednomasowe koło zamachowe jest często nazywane ciężkim lub mechanicznym typem, ponieważ wykorzystuje tarcie i ciśnienie do przenoszenia energii podczas obracania się silnika. Są one powszechnie spotykane w ciężarówkach, SUV-ach i większych samochodach z silnikami Diesla.

Te typy kół zamachowych są zwykle wykonane ze stopu aluminium i mają jeden projekt segmentu do obsługi stresu przyspieszenia i opóźnienia. Jednak mniejsze samochody wymagają lżejszych kół zamachowych, ponieważ szybciej przyspieszają i doświadczają więcej wibracji podczas jazdy po drodze.

Ten artykuł wyjaśnia, jak dwumasowe koła zamachowe działają inaczej niż standardowe, aby zwiększyć ich wydajność w małych silnikach, takich jak te znajdujące się w samochodach kompaktowych.

Jak działa dwumasowe koło zamachowe

Dwumasowe koło zamachowe zawiera dwie różne masy metalu wewnątrz obudowy. Są one połączone na zewnętrznej krawędzi koła zamachowego, ale nie poruszają się razem, gdy silnik pracuje. Podczas pracy silnika poruszają się jednak z różnymi prędkościami, ponieważ prędkość obrotowa jest inna na każdym końcu koła zamachowego. Dwumasowe koło zamachowe ma za zadanie absorbować i równomiernie rozkładać obciążenie silnika przez układ napędowy. Działa również w celu zmniejszenia wibracji, które występują podczas zmiany biegów. Jednomasowe koło zamachowe jest przeznaczone do większych silników Diesla, takich jak te znajdujące się w samochodach ciężarowych i SUV-ach. Jednomasowe koło zamachowe wykorzystuje ciśnienie i tarcie do przenoszenia energii podczas obrotu silnika; stąd pochodzi jego nazwa. Jest ono zwykle wykonane ze stopu aluminium i ma pojedynczy segment wewnątrz obudowy. Ten typ koła zamachowego jest przeznaczony do obsługi naprężeń związanych z przyspieszaniem i zwalnianiem.

Działanie dwumasowego koła zamachowego

Dwumasowe koło zamachowe zawiera dwie różne masy metalu wewnątrz obudowy. Są one połączone na zewnętrznej krawędzi koła zamachowego, ale nie poruszają się razem, gdy silnik pracuje. Podczas pracy silnika poruszają się jednak z różnymi prędkościami, ponieważ prędkość obrotowa jest inna na każdym końcu koła zamachowego. Dwumasowe koło zamachowe ma za zadanie absorbować i równomiernie rozkładać obciążenie silnika przez układ napędowy. Działa również w celu zmniejszenia wibracji, które występują podczas zmiany biegów. Jednomasowe koło zamachowe jest przeznaczone do większych silników Diesla, takich jak te znajdujące się w samochodach ciężarowych i SUV-ach. Jednomasowe koło zamachowe wykorzystuje ciśnienie i tarcie do przenoszenia energii podczas obrotu silnika; stąd pochodzi jego nazwa. Jest ono zwykle wykonane ze stopu aluminium i ma pojedynczy segment wewnątrz obudowy. Ten typ koła zamachowego jest przeznaczony do obsługi naprężeń związanych z przyspieszaniem i zwalnianiem.

Korzyści z dwumasowego koła zamachowego

Dwumasowe koło zamachowe lepiej nadaje się do mniejszych silników, ponieważ potrzebują one mniejszego obciążenia. Jednak w większych silnikach ciężkie koło zamachowe może pomóc w utrzymaniu optymalnej prędkości obrotowej silnika, co jest ważne dla płynnej jazdy. Dwumasowe koło zamachowe lepiej nadaje się do mniejszych silników, ponieważ potrzebują one mniejszego obciążenia. Dlatego jest mniej prawdopodobne, że pęknie lub ulegnie awarii w porównaniu z cięższym kołem zamachowym. Dwumasowe koło zamachowe nie potrzebuje dużego nacisku, aby utrzymać je w ruchu obrotowym, więc może utrzymać optymalną prędkość obrotową silnika bez dużego obciążenia silnika. Dzięki temu silnik może wytwarzać więcej mocy bez przegrzewania się. Jakość płynnej jazdy może się poprawić, ponieważ większe dwumasowe koło zamachowe ma mniejsze wibracje niż ciężkie koło zamachowe. Dlatego mniejszy silnik może pracować wydajniej, ponieważ w układzie napędowym występuje mniejsze tarcie.

Wady dwumasowego koła zamachowego

Dwumasowe koło zamachowe nie jest tak trwałe jak ciężkie koło zamachowe. Może pęknąć lub zawieść, gdy jest nadużywane, ponieważ nie jest zaprojektowane do radzenia sobie z tym samym rodzajem naprężeń. Jednak dwumasowe koło zamachowe jest lepszym wyborem dla mniejszych silników, ponieważ są one mniej obciążone. Dwumasowe koło zamachowe jest droższe niż ciężkie koło zamachowe. Jest ono trudniejsze do wymiany niż ciężkie koło zamachowe, a także bardziej kosztowne.

W jakich samochodach stosowane są dwumasowe koła zamachowe?

Niektóre popularne samochody, które używają dwumasowego koła zamachowego to Mazda MX-5 i MX-6, Nissan 300 ZX i Toyota MR-2. Pojazdy te są mniejszymi samochodami sportowymi i wymagają mniejszego obciążenia przy przyspieszaniu i zwalnianiu niż większe i cięższe SUV-y.

Zastosowania

Dwumasowe koła zamachowe są stosowane w mniejszych i lżejszych pojazdach, które wymagają mniejszych naprężeń przy przyspieszaniu i zwalnianiu. Często można je znaleźć w lekkich samochodach sportowych, ponieważ ich silniki wymagają mniejszej mocy. Samochody te są zwykle wyposażone w mniejsze silniki, które mają mniejszą moc, ale są łatwiejsze w utrzymaniu. Dwumasowe koło zamachowe oferuje lżejszą i płynniejszą jazdę niż ciężkie koło zamachowe. Jest tańsze niż ciężkie koło zamachowe, co czyni je idealnym rozwiązaniem dla mniejszych i mniej wydajnych pojazdów. Dwumasowe koło zamachowe jest często używane w pojazdach o wysokiej wydajności, ponieważ może wytrzymać więcej nadużyć. Jest również stosowane w nowoczesnych pojazdach, które mają bardziej zaawansowane skrzynie biegów i silniki.